Wednesday, September 2, 2009

‘Aku, Die dan RaMaDhan’....

Assalamualaikum..tau mesti ade yang tanye ni edisi ape plak...edisi tunggu subuh selepas bersahur agaknye...(ataupun ape2 edisi yang tuan puan cik adik abg akak rase sesuai kire diterimalah)..kepade yang belum bace kisah semalam bace dulu yer...
Ok nampak tajuk macm kontroversi..tapi ini sekadar coretan sahaja madah corat coret huha huha secara tidak berlebihan di bulan penuh keberkatan...RamadHan....
Ramadhan adalah bulan menguji kita sebagai manusia (macm teks ucapan pun ade)..semua orang sedia maklum.tapi ujian yang lebih berat mungkin ditanggung oleh sesetengah pihak ramadhan kali ini..begitu juga sayer...ramadhan ini telah dijangka sedikit dugaan bakal sayer hadapi atau lebih tepat kehilangan yang sangat bermakna....takpe2..jngan suspen..(konon2 ade yang suspen la).5 bulan lepas aku telah diberi peluang berkenalan dengan seseorang...orangnye baik..terlalu banyak bimbingan yang telah die berikan kpade aku,dari hal2 sembahyang,batasan aurat.soal mengaji dan macm2 lagik. Kerana gaya dan kepimpinannye..aku telah tertarik hati untuk mengenalinya dengan lebih lagik...

teringat aku kepada risalah aurat yang die beri kepada ku...pada ku itu adalah cara yang paling hikmah die ingin menegur ku...katenye die tak kate aku tak baik..tapi mungkin ade beberape aspek yang masih boleh aku perbaiki..aku sedikit pun tak rase sentap dengan teguran die..yela macm yang aku ckp awal tadi ‘hikmah’itu kan penting kalau nak berdakwah...secara luaran aku boleh kategorikan die sbgai seorang yang agak gile2 jugek.dah kenela tu macm aku jugek banyak main..tapi bab2 hukum ni tetapla hukum...

Bulan 8 ni genap kitorang kenal 5 bulan....tapi die dah tak boleh lagik ade dengan aku...aku pun tak boleh lagik mencari die...hubungan baik kitorang akan ke sudah berakhir aku tak pasti....apepun aku doakn aku mampu bertemu dengannya semula dan die boleh terus membimbingku......

No comments:

Post a Comment