Friday, September 4, 2009

aku tolak nasik(aku - nasi)

tadi baru je dorang membincangkan pasal aku dan pemakananku...
k.durrah ngan cikgu azam masing2 dengan pandangan dorang...
sejak 9 tahun nafsuku dan nasi terpisah...hasilnye...ni la aku sekarang...aku yang hnya berkeberatan 39kg menjalani kehidupan sebagai orang dewasa berusia 23 tahun...

cadangan dorang untuk peningkatan berat badan aka sihatkan tubuh badan
- makan spirulina
- try makan nasi
- makn vitamin
- kurangkan makan mee sbb bnyak toksik
- cukup tido

perkara yang aku dah buat untuk menyokong usaha ni.
- makan vitamin E, C dan multivitamin pemberian ma
- jumpa doktor (siap bg advise tentang makanan)
- aku memg kurang gemar mee...tapi nak mkn yang lain pun dah bosan jer rase....makan sup ok...

perkara yang aku kena buat
- mcm nak buat full scan jer tengok semue2 penyakit
- aku nak try makn bubur nasik

5 comments:

  1. dulu saya pun mengalami kurang berat badan masa mula dtg manong dulu, saya kan ke insan kurus jugak dgn 49kg.. jenuh jugak mkn nk bagi besar sikit tapi tak bertambah banyak mana pun.

    lepas je kawin, beberapa bulan pastu terus naik 10kg.. kesimpulannya, kawin mampu menaikkan berat badan.

    ReplyDelete
  2. Hahahahaha, kalo Eja kawin nanti bukan takat 10 kg, MUNGKIN lebihhh, ahak2..

    ReplyDelete
  3. Salam,
    Rice is good if taken in appropriate amount.

    ReplyDelete
  4. kene kawin la pulak...sile jawab encik??

    ReplyDelete