Monday, October 19, 2009

iBu oh Ibu......

apabila seorang ibu menangis kerana anaknye..mungkin ade 2 perkara...sedih kerana kejayaannye atau sedih kerana kegagalan anaknya.....kadang2 hati ibu bile menjelang usia senja sangat mudah tersentuh....macm baru2 ni yang berlaku di rumah...

ahad 18oktober09 (11.00 pagi-di dapur)
aku seperti biase suke meminta-minta ape yang aku rase teringin nak makan...pade aku masakan yang di masak ma sangat sedap dan menepati cita rase aku yang memilih makan ni.takde lagi yang lebih sedap melainkan masakan dengan air tangan ma..aku kali ni teringin nak makan puteri berendam(ade gak yang panggil badak berendam)..tapi aku buat kecik2 jer jadinye puteri la kan...biasenye ma ok je...akn buatkn...tapi kali ni die jdi marah plak...ntahla..muka ma trus berubah..tapi die buat jugek akhirnye...rupenye baru aku tau....ma takutkan sesuatu...kate cik na macm dalam drama tu..bile ade orang nak pg ke mane2 seblum ajalnya mcm2 nak makan atau perubahan pade tingkah laku(org tua2 kate buang tabiat)...mungkin itu yang ma risaukan...dulu kalau nak makn yang pelek2 tak de plak die risau tapi semenjak nak ke sabah nie die amik serius semua permintaan aku...erm...hati mak kan...nalurinye kuat......terpakse la aku tenangkan ma....die sangat sedih je skarang mnanti saat aku berangkat ke sabah...

4 comments:

  1. anak kesayangan mama da nak pegi jauh....sedih jer

    ReplyDelete
  2. teringat first time nak melangkah ke kolumpo, nak ngaji kat UM, ma diam je...tak bercakap sepatahpun...sampai aye naik riso...
    tapi masa tu aye idak le minta nak makan macam-macam ekekekekeke

    ReplyDelete