Monday, October 5, 2009

student dah jadik cikgu.....

waktu perhimpunan pagi nie baru la aku rase budak2 smk tjul ariffin ni semangat sikit nyanyi lagu sekolah(taktau la kot nak bgi 1st imprsn yang baik pade tuan pengetua di hari pertamanye di sekolah ni)....flash back...

6 tahun lepas....
aku di tapak perhimpunn duduk di belakang sbb pengawas kena jaga barisan...satu2 muke cikgu aku tatap...pastu kitorang sesame kawan2 duk komen macm2 tudung cikgu,brooch,baju,handbeg,tie macm2 la..(senget ,tak match macm2 lagik la)yang tak kena mmg sah2 kena kate ngan kitorang(kate jer tak kutuk pun)..heheheheh..
waktu lagu sekolah aku semangat sikit(sbb aku suke nyanyi)...sambil nyanyi aku tengok mulut cikgu2.ade yang nyanyi semangat tapi tak btol lirik plak..ade yang tak nyanyi...ade yang nyanyi bile part tinggi tak sampai..hehehhehe(boleh perasan muke)...

tu la die budak2 sekolah....zaman akula...
sekarang mane sangka 6 tahun kemudiannya aku pulak bergelar guru duduk di atas waktu perhimpunan...aku sampai sekarng ingat lagi kedudukan aku kat tapak perhimpunan...ngan kawan baik aku nasrah...
sekarg ni agaknye lau pakai baju tudung handbeg semua budak perati...lau pakai brooch pun budak tanye beli kat maner..huhuhu...zaman sekarang budak2 form ats peluk2 je aku(perempuan)..lau dulu mane berani nak pluk2...lau cikgu mude pun rapat2 macm tu jer....ngan cikgu lelaki lagik la..habis malu kitorang..sekarang budak usik cikgu dah jadik kebiasaan...cikgu usik students???ntahler...cikgu usik student yang dah jadik cikgu ade la kut..hahhahahah

3 comments:

  1. Cg usik student yg dah jd Cikgu? mmmmm,sapa ye.

    ReplyDelete
  2. ya...u r my best fren forever..keep in touch...rindu kenangan masa skola dulu...kite syg persahabatan dgn ija

    ReplyDelete